ludienyberg

Brev till Obama

Publicerad 2009-06-02 01:00:25 i Allmänt,

Tja, Bracke!

Hur är det? Du undrar säkert vem jag är och jag ska säga som det är. Jag heter Kurt Östergren. Jag är ett galet fan som med all säkerhet skulle bli dödad av dina livvakter om jag så mycket som tittade på Vita Huset. Därför skriver jag! Och jag lovar, det finns inte ett uns mjältbrand med i kuvertet. Ni kastar det säkert oöppnat ändå, men om inte vill jag säga dessa saker:


Du är världens mäktigaste man. Hur coolt är inte det förresten? Damn! DU ska stå i Titanics för och skrika "I´m the king of the world!!!" inte den där tönten di Caprio. Men skit samma, du är världens mäktigaste man. Därför vänder jag mig till dig med livets frågor.


Jag undrar för det första varför jag sitter här i min sketna etta utan bredband, fin utsikt och varmvatten. Jag undrar varför jag ligger efter två månader med hyran, jobbar svart som städare på en strippklubb, aldrig haft sex, inte har körkort, aldrig varit längre hemifrån än till Eslöv(20 min härifrån) och det var när jag däckade på ett lastbilsflak. Jag undrar om du kanske kan svara på varför jag fick resultatet "kom inte hit igen, snälla" på högskoleprovet, varför jag inte ens kan laga till en Billys pan pizza utan att brandkåren kommer, varför jag alltid vaknar i en fyllecell dagen efter att jag varit ute på något som skulle bli en lugn kväll...


Vad är meningen med hela den här skiten som Gud har valt att kalla "Kurt Östergrens liv"? Vad är det tänkt att jag ska tillföra mänskligheten, herr President? Jag är inte bra på nånting! I skolan var jag sämst på allt inom gymnastik. Jag bröt nacken första gången jag skulle hoppa trampolin. Var förlamad i ett halvår och kom sedan tillbaka bara för att hamna i koma i två år efter att jag fallit ned från de romerska ringarna. När jag vaknade efter det fick jag veta av läkarna att jag hade andats väldigt irriterande under koman. INTE ENS ATT LIGGA I KOMA KAN JAG GÖRA PÅ RÄTT SÄTT!!!


Svara, Barack, för tusan, svara! Jag vill veta varför en person som jag tillåts tillträde till den här världen. Jag låter säkert suicidal men grejen är att jag inte vill försöka ta livet av mig. Jag skulle bara klanta till det också. Skjuta kinden av mig istället för genom munnen till exempel.


Jag har gjort patetiska försök till att förändra mitt liv. Skaffa en karriär som författare försökte jag en gång. Jag skickade ett manus till ett förlag. De skickade tillbaka det och hade torkat sig i röven med vartenda papper. Ett enkelt "nej, tack" hade räckt. Och en gång på en sångtävling jag ställde upp i var det en kille som ställde sig upp och sköt efter mig. Jag fick flytta och byta identitet. Jag heter nu Frans-Hugo Fetström. Poliserna bestämde det namnet. Varför?


Inte ens att supa bort mina bekymmer är jag bra på. Jag slog på stort och drack vodka och T-Röd härom veckan och är nu blind och väntar på en ny lever. Fattar du, jag är blind. Det är knepigt att skriva det här brevet. Som för övrigt är skrivet på svenska...


FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Varför? Barack Hussein Obama, varför? Varför finns jag?


Varma hälsningar Kurt Östergren/Frans-Hugo Fetström eller varför inte Supernollan? Den var bra...


Ludie

Kommentarer

Postat av: Dannii

Publicerad 2009-06-09 14:36:08

Kalla inte Leo DiCaprio för tönt :O

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela