ludienyberg

Kärleksdikter

Publicerad 2009-07-17 00:39:36 i Allmänt,

Känner mig lite amorös idag. Lägger upp två kärleksdikter

Dikt om kärlek
Du väntar på det som ger livet mening
Tydligen blev det en kraftig försening
Kärleken tycks inte gälla för dig
Är inte livet ändå ganska okej?
Nej, du vill ha betydligt mer än såhär
Du vill veta hur det känns att va riktigt kär
Din tilltänkta tjej kanske ligger och vilar
Amor kanske har slut på pilar
Kärleken kommer, be patient, man!
Grubblar du mer får du snart migrän
Hon kommer nån dag, du kan inte leta
Ni kanske har träffats, ingen kan veta
Det kanske kan vara kassörskan på Ica
Tjejen på jobbet som bjöd dig på fika
Du undrar om du gör något fel
Nej, det finns inga regler i kärlekens spel
Du bara väntar och ser vad som händer
Livets ljus är det du som tänder
Var dig själv och ingen annan
Så skjuter snart Amor dig rakt i pannan

Nästa har ingen titel. Jag är öppen för förslag

Tänkte jag skulle förklara för dig
Varför du är världens bästa tjej
Jag älskar dig mest utav allt på vår jord
Det är ganska svårt att beskriva i ord
Jag får väl dra till med nån töntig klichée
Du är kvinnan som alltid får mig att le
Det finns ingenting hos dig jag inte bedårar
Bara din doft ger mig kalla kårar
Du är så bra som en kvinna kan vara
Hur bär du dig åt? Snälla, förklara
Du är innebörden av ordet "perfekt"
Be mig om nåt och jag gör det direkt
Allt du gör får mig att älska dig mer
Jag vill ha dig här hos mig, jag gråter och ber
Vartenda ord jag sagt här är sant
Hoppas du känner ungefär likadant

Ludie

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela