ludienyberg

Fler dikter

Publicerad 2009-07-16 01:04:45 i Allmänt,

Jag lägger upp lite mer dikter i brist på fantasi. Enjoy

Miljö-dikt
Du sväljer det sista ur burken med Sprite

Du ångrar bittert att du inte köpte light

Tänderna tog stryk men det var gott i alla fall

Du kastar burken på marken bakom en tall

Hallå, säger jag, ta upp den där burken

Jorden går under och det är du som är skurken

Vadå, säger du, det är en burk. Big deal

Sen sätter du dig i din bensindrivna bil

Du skiter i att du skadar jordens atmosfär

Vad skulle hända om alla tänkte såhär?

Du krossar gärna burkar under din äckliga fot

PANTA ISTÄLLET din jävla idiot

När du ska handla sätter du dig och kör

Har du nån aning om vad benen är till för?

Du skiter i allt, bara du själv mår bra

Isarna smälter, tack ska du ha!

Om du pantar burken tar det längre tid

För atmosfären att fyllas av koldioxid

McCain och Obama, den som vinner valet

Skriv på det där jävla Kyotoavtalet!

Förlåt, konstapeln

Förlåt, konstapeln. Jag körde för fort

Men det är väl precis vad ni själv skulle gjort

Det finns skäl till detta, jag lovar och svär

Jag är två timmar sen till jobbet, ungefär

Min son har väldigt bråttom till skolan

Han går den estetiska linjen på Boland

Han sitter där bak, lika stressad som jag

De har stor premiär för "Grease" just idag

Jag låg vaken i natt, har inte sovit en blund

Jag ska dessutom hinna vaccinera min hund

Min bil ska till verkstan för motorfel

Ni hör ju, den låter som en brunstig kamel

Att köra för fort är ju självklart ett brott

Min fru är på sjukhus, vattnet har gått

Vi blev sena i morse, jag vet inte hur

Snälla konstapeln, var inte sur

Anledningen till att jag höjde farten

Beror till stor del på den sena starten

Jag är bara människa precis som du

Jag kommer inte på fler ursäkter nu

Ludie

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela