ludienyberg

En kärlekshistoria

Publicerad 2009-07-31 00:12:42 i Allmänt,

En kväll vaknar fröken Fiffi av att någon spelar ukulele på hennes gård. Hon går ut på balkongen och tittar ned. Där står en ung man, Helmer, och spelar och sjunger: Du är så fin, du är så söt... nöt. Du är så vacker, du är så bra... jaha... Fiffi ber om en anledning att inte ringa polisen. Helmer: Åh, min sköna! Bli min! Jag skall älska dig som vore du en prinsessa! Jag skall ge dig allt du drömmer om! Du ska bli behandlad som en rik kvinna! Fiffi: Jag är rik, asshole! Helmer: Be om något , oh du alla kvinnors ideal!


Fiffi ber om en locktång, en hamster, ett halvt kilo antimateria, en Snickers och vänster framdäck på Karlsson på taket-skådisens bil. Helmer springer iväg. Fiffi lägger sig igen. Men knappt har hon somnat när hon hör Helmer bräka där ute. Han har till hennes förvåning lyckats samla alla sakerna. Helmer: Titta käraste! Allt du bad om! Kom nu i mina starka armar! De kan bära en hel oxe, så starka är de! De kan bära en hel bil, så starka är de! De kan bära en jättetjock, alkoholiserad, deprimerad, mustachprydd dagisfröken, så starka är de! Fiffi: Käften! Jag fattar... Det krävs nog lite mer än de här grejerna för att vinna mitt hjärta. Hämta han som gör den tyska rösten till Barney i "Flintstones", en sheddarost, en bit av regnbågen, två vändstekta ägg och 8,2 kilo pyntgelé. Helmer ger sig av.


Fiffi lägger sig igen. Shit, vad kommer dessa idioter ifrån? tänker hon. Detta är den tredje bara idag. Helmer är snart tillbaka och gnäggar och slår sheddarosten mot huvudet. Helmer: Titta, oh du ljuva dam! Min dam! Hallå, min dam!! Där är du, gud så skönt att se din ljuva nuna ännu en gång! Jag har samlat allt du bad mig om! Kom ned och följ med mig bort till fjärran land! Fiffi vill gråta men behåller lugnet. Hon ber om en sista sak. En lila och beige Wolkswagen Polo innehållande två humrar, en tisstel, en gravid kines, fem liter skirat smör, en dement palestinier, Barack Obama, en sked, en ritualmördare, ett tuggummi med smak av brysselkål, en positiv bonde, en bofink, Anastacias senaste album, den olympiska elden och en munk som tycker filmen "Die another day" är okej men inte direkt en av de bästa Bond-filmerna.


Nöjd med sig själv lägger sig Fiffi. Nu jävlar får jag sova i alla fall. Får han tag i alla de där sakerna heter jag Bibbi-Greta. Snart vrålar Helmer därute: Jag har fixat allt nu! Bli min! Fiffi går ut och tittar. Bibbi-Greta går in, öppnar en flaska whisky och super sig redlöst berusad.


Ludie

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela