ludienyberg

Dikter

Publicerad 2009-07-10 16:02:03 i Allmänt,

Tänkte lägga upp ett par dikter jag skrivit. Jag brukar lägga upp mina dikter på bilddagboken men eftersom det inte är någon som använder det numera så får det bli här framöver. 

Snattarkungen

Seven eleven har kungligt besök
Kungen av lyckade snattarförsök
Kassörskan hälsar, han hälsar tillbaka
Nu ska en dubbel-japp verkligen smaka
Han suckar av glädje, han är bara tvungen 
Godiset ligger som dukat för kungen
Han slänger en blick på kassaflickan
På en nanosekund ligger jappen i fickan
Flickan frågar: Vad får det lov att vara?
Tack, säger kungen. Jag tittar bara
Man ser trovärdig ut om man stannar en stund
Ser ut som en helt vanlig, hederlig kund
Det lilla tricket har alla gått på
Han lämnar butiken med ett artigt "hejdå"

Vårbalen

Niornas vårbal, sextonde maj
Petter står där, svettig och skraj
Svart kostym, mörkröd fluga
I brist på slipsar fick flugan duga
Petter undrar om han törs eller ej
Gå fram och fråga balens snyggaste tjej
Får han kanske lov till en dans? 
Hon skulle hellre sagt ja till en vindögd chimpans
Att fråga är ju det enda sättet
Sen vet han om det går åt helvete
Hon kan säga ja tänker Petter och sväljer
Ja eller nej, få se vad hon väljer
Sakta närmar sig Petter sitt mål
Tar en klunk alkoholfri bål
Hej Amanda. Vill du dansa med mig?
Amanda säger utan tvekan nej

Ludie

Kommentarer

Postat av: Elin S

Publicerad 2009-07-14 13:17:54

Jävla bra där på slutet du

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela