ludienyberg

Sten, sax, påse

Publicerad 2009-01-29 20:20:23 i Allmänt,

Människor är förutsägbara varelser. Det finns ett stensäkert sätt att bevisa detta. Man kör "Sten, sax, påse". Det är motståndaren som är den "förutsägbare". För han/hon börjar alltid med sax.

Tror du mig inte, så testa! Detta slår aldrig, I gladly repeat, ALDRIG fel! Tänk dig det här: Jag bråkar med någon om en god smörgås. Vi förhandlar med allt tänkbart och kommer fram till att ingen vill ge sig. Då kommer han med förslaget: sten sax påse? Jaha, säger jag. 1-2-3-STEN! Så har jag vunnit. Jag vet att jag ska välja sten eftersom den här förutsägbara faan självklart tar sax. Mmmmm, smörgåsen är min...

Vad beror det här fenomenet på? Jag vet inte säkert men jag tror att det tyvärr beror på allmän efterblivenhet i Sverige. Såhär tänker folk:
GÖÖÖÄÄÄHHH.... Det är så kul att göra såhär med fingrarna!! Liksom... låtsas att fingrarna är en sax, hahöhä.... Klipp, klipp! HAHAHAHAHA! Såg du, jag klippte med fingrarna! Sten är så tråkigt, bara en knuten näve och påse är ju bara en hand liksom, men SAX ÄR JÄTTEKUL!

Jag hoppas jag har fel men det här är min teori om det här börja-med-sax-fenomenet. Jag är öppen för diskussion.

Ludie

Kommentarer

Postat av: Emelie

Publicerad 2009-01-31 21:54:26

Jag är så sjukt imponerad av dig Ludde. Jag vet ingen som uttrycker sig lika bra i skrift som du :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela