ludienyberg

Tankar om Gud

Publicerad 2009-02-26 21:52:31 i Allmänt,


Jag funderar på det här med yrken. Mitt drömyrke är psykolog. Det är mitt mål. Men psykolog behöver ju inte vara världens bästa jobb. Vad är världens bästa jobb? Jag har en teori. Gud.

Jag är ateist, det har jag uttryckt ganska tydligt tidigare, men säg att Gud fanns. Han har ju ett skojigt yrke minst sagt. Tänk när folk för länge sedan läste jobbannonserna i tidningen och satte sitt Gevalia Mörkrost i halsen då de såg en annons där det stod: "Ledigt jobb i Himmelriket som Gud. Herravälde över Tellus". Alla lär ju ha kastat sig på telefonerna och ringt. Sedan har himmelens änglar haft anställnings intervjuer med ett fåtal lyckligt lottade sökande. Och till slut fastnade de för Leif Öhrn, 41, murare, född i Huddinge. Och som han har roat sig sedan dess...

Vad är det som händer med världen? Kolla på alla dessa plan som störtar, de hade en artikel om det i Expressen idag. Bilder från varenda krasch. Plan som har brutits i tre delar så de ser ut som jävla z:n. Är det konstigt att folk är flygrädda?

Ekonomi... ... jomen... Det kan jag inte ett dugg om men jag vet att det har gått åt helvete i alla fall. Varför? Hur går det där till? Vad är den avgörande faktorn? "Oj då, nu köpte Lundström en aktie i Volvo. Oh, my God... BÖRSRAS!!!!!!!!!!!! Lundström, vad fan har du gjort!? Vadå? Jag bara köpte en... Käften idiot, du har sabbat ekonomin! AAAAAAAAHHHHH!! Spring! Där kommer lågkonjunkturen!! Lås in alla jobben i skyddsrummet annars får vi sparken!! Oooooooaaaaah..."

Östersjön. Fimpa en cigg där och hela skiten börjar brinna. Seriöst, har man någon gång lyckats korsa Östersjön med en oljetanker? Jag tror inte det. Man hör jämt och ständigt: Nu har en tanker gått på grund och 112000 liter olja har läckt ut. Eh... Hur svårt kan det vara? En gång, okej, då har man lärt sig att man måste se upp för grund. Båtarna har väl instrument för sånt där? När styrmännen ser grunden på radarn kanske de tänker "titta, där kan vi stanna och fika".

Hitler. Undrar om han skulle ha blivit diagnostiserad för något om han levat idag och haft vett att gå och undersöka sig. Undrar hur alla nazister hade känts sig om de fått veta att de dyrkat en kille som var paranoid schizofren. Eller tänk om han var frisk men gick på knark av nåt slag. Han kanske gömde små extacy-tabletter i mustaschen som han drog upp i näsan då och då. Den där lilla hårtussen tjänade ett högre syfte, vet ni!

Världen är nog bara ett dataspel. Som World of Warcraft! Gud sitter där med sitt headset och tangentbord och spelar "World of Tellus". Han fixar krig, katastrofer, mord, slakt, börsras, you name it.

Jaa... Fortsätt du, Leffe. Vad kan vi göra?

Ludie

Kommentarer

Postat av: Alex

Publicerad 2009-02-27 19:39:21

HAHa xD Bra bra inlägg Ludde! Svarade på alla mina frågor om livet! :)

Postat av: ludde

Publicerad 2009-02-28 14:14:32

tack, alex :-)

Postat av: Elin

Publicerad 2009-03-10 19:10:00

Jag kan bara skratta asså

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela