ludienyberg

Spindel-fobi

Publicerad 2009-02-19 23:09:44 i Allmänt,

Det hände en lustig sak i lördags när jag skulle jobba. Jag kommer in där i Fyrishovs huvudentré. Där tänker jag att jag ska gå på toaletten innan jag börjar. Så jag går in på en toalett. Råkar av någon anledning kasta en blick på golvet. Där sitter en spindel. Jag går ut därifrån.

Alltså, varför? Vad är det som gör den där äckliga, åttbenta, vidriga, konstiga varelsen så motbjudande? Kanske precis just det att den ÄR äcklig, åttbent, vidrig och konstig. Jag kan inte hålla mig lugn i ett rum när jag vet att en spindel springer omkring på golvet.

Men det ska till em viss storlek på dem för att de ska vara så här obehagliga. Spindlar med storleken av ett knappnålshuvud är t. ex inget läskiga inte heller fågelspindlar. Men där emellan.... No thanks. Såna här lockelspindlar (Daniel har lärt mig vad de heter) med skitliten kropp och typ två meter långa ben, sådana ger mig fan hjärtattacker. Det är utan minsta tvivel de mest frånstötande, vidrigaste, levande organismer som finns.

Jag kommer ihåg när jag satt och kollade på tv nån gång och så kommer det en lockelspindel in genom dörren. Jag satt som en staty. Det kändes som om hela rummet blev infekterat bara för att den kom in. Jag kunde inte vara kvar.

Usch, nej, fyfan säger jag bara. Spindlar är inte min grej.

Ludie

Kommentarer

Postat av: kallio

Publicerad 2009-02-20 11:54:10

Du har fullkomligt rätt Ludde. Fågelspindlar är inte SÅ äckligt men den där med 2 meter långa ben och minimal kropp, dem funkar liksom inte! :|

Postat av: Ellie

Publicerad 2009-02-20 11:55:12

Det var jag som kommenterade det där innan men det blev med ysrrans uppgifter!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela