ludienyberg

Utdrag ur "Bestman"

Publicerad 2009-12-27 23:29:22 i Allmänt,

Här är ett utdrag ur romanen "Bestman" som jag håller på och skriver. Enjoy.

"Några dagar senare… Succé. Dräkten var klar. Brynolf stod och beundrade sin spegelbild. Dräkten satt som ett smäck. Han testade att göra lite volter och grejer för att se om sömmarna höll. Det gjorde de inte. Vartenda stygn sprack. Brynolf satt och grinade ett tag men ryckte sig snart i kragen och gjorde om alltihop. Nu gick det bättre. Dräkten blev fullbordad. Hans nya jag var fullbordat. Eller? Nej, det fanns en punkt kvar på listan. ”3. Ett coolt namn” Vad ska jag heta? Brynolf skrev upp en massa förslag på väggen. Brynolfman, Dunderpojken, Rackarungen, Supertuffingen, Lila och silvermannen, Skurkfasan, Räddaren i mörkret, Kalaskillen, Pallarfanintekommapånågotjävlanamnmannen, Järnnäven… Brynolf kämpade förgäves. Alla namnen lät så töntiga att han ville gå och hänga sig. Har jag inte bättre fantasi än så? Han behövde ett namn som ingav respekt. Ett namn som fick folk att förstå att han inte var att leka med. Att han var bättre än dem. Att han var… bäst.

Brynolf stod förlamad framför väggen full med namn. Jag måste få de kriminella att förstå att jag är bäst. Det är självklart. Jag vet vad jag ska heta! Han lyfte sin blyertspenna och skrev det ultimata namnet på väggen. Namnet som var hans nya identitet. Hans framtid.

Bestman var född."

Yeah... Bestman äger.

Ludie

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-12-30 18:39:47

Bestman ÄGER!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela