ludienyberg

Mitt möte med Jesus

Publicerad 2009-12-19 00:02:49 i Allmänt,

Blogg, blogg, blogg… Få se, vad har hänt på sistone? Just ja, jag träffade Jesus. Så här var det: Jag var på väg från aikidoträningen när allting omkring mig plötsligt blir vitt och jag transporteras bort någonstans. Shit, vad nu? tänkte jag irriterat då jag gärna ville komma hem. Jag landade i någon fin sal. Där satt Jesus.

”Aaaw, come on!” stönade jag. ”Först Gud och nu du?” Jesus. ”Du var dum mot min pappa.” Jag: ”Ja. Ska jag skämmas eller?” Jesus: ”Nej. Jag är Jesus. Jag förlåter som du kanske vet.” Jag: ”Ja, just det. Du dog för människornas synder.” Jesus: ”Mm, kul att du har hängt med på religionslektionerna.” Jag: ”Ja, men snälla, kom till saken.” Jesus: ”Okej. Du är ateist. Det är saken.” Jag: ”Oh, Herrejävlar… Ni kan verkligen inte släppa det, eller hur?” Jesus: ”Nej. Vi förstår om du inte tror på den kristna skapelseberättelsen, det finns det många som inte gör. Men att så extremt ta avstånd från allt som har med kristendomen att göra… Att visa dig en Bibel är som att visa en vampyr en vitlök!” Jag: ”Pretty much.” Jesus: ”Varför? Varför detta hat? Varför inte läsa och fascineras av andra människors tro? Var lite öppen! Se vad som finns där ute! Du behöver inte tro men lär dig tycka om att vi finns ändå! Älska din nästa! Älska alla!” Jag: ”Kan jag… typ få komma hem nu?”

Jesus blev arg. Jag är en klippa på att göra mytomspunna människor arga. Jesus: ”Alltså… Du tror inte ett jävla dugg, är det vad du säger?” Jag: ”Amen. Dun-dun-tsch!” Jesus: ”Okej… Får jag fråga… Vem är jag?” Jag: ”Jesus.” Jesus: ”Precis! Hur kan du stå och prata med mig om nu allt som står i Bibeln är definitionen av ordet bullshit?” Jag: ”Det var ett ganska fyndigt sätt att säga det. Nämen, visst. Du är Jesus, det tvivlar jag inte på. Men du är ju inte gudomlig på något sätt.” Jesus: ”Nähä. Nej, okej. Det är klart. Det är naturligt att vara över tvåtusen år gammal. Går du på något speciellt? Kan du namnet?” Jag: ”Trälim. 56 kr/tuben på Beijer. Okej, du är rätt fräsch för din ålder men inte fan kunde du gå på vatten och sådant.” Jesus: ”Det kan jag visst. Men det är inte värt att slösa tid på att visa dig.” Jag: ”Gjorde det ont att bli piskad och korsfäst?” Jesus: ”Nej, det var skitskönt! Vad tror du?! Herregud…” Jag: ”Missbruka inte Herrens namn, Jesus. Du om någon borde veta det.” Jesus: ”Piss the fuck out of here, fuckface!!!”

”Piss the fuck out of here”. Vilket uttryck. Ska jag börja använda.

Ludie

Kommentarer

Postat av: Elin

Publicerad 2009-12-30 18:42:13

Lika jävla klockers som alltid!

Bra skrivet

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela