ludienyberg

Bamse

Publicerad 2009-12-04 00:11:08 i Allmänt,

Telefonen ringde vid lunchtiden idag. Det var Bamse. Jag: ”Hej, Bamse. Du, jag skulle precis äta…” Bamse: ”Jamen, det går snabbt. Alltså, jag sitter och skriver min självbiografi. Jag tänkte läsa inledningen och höra vad du tycker.” Jag: ”Jaha… Ja, hur långt är det då? Jag var ute igår och mår inte sådär jättetoppen.” Bamse: ”Nämen, det går fort. Okej, såhär då: Hej. Jag ser att du fann titeln till den här boken intressant. Annars skulle du ju inte öppnat den och börjat läsa. Jag heter Bamse och du har väl sett mycket av mig kan jag förstå. Men det finns mycket i mitt liv som tv-avsnitten inte visar. Det är det jag vill med denna bok. Berätta den fullständiga, ocensurerade och hundra procent ärliga historien om mitt liv. Vad tycker du?”

Jag: ”Eh… Låter som om jag skulle lägga tillbaka den där boken ganska fort.” Bamse: ”Vad?! Varför då?” Jag: ”Det var en tråkig inledning.” Bamse: ”Vadå tråkig? Jag säger ju bara vad boken handlar om!” Jag: ”Precis. Hur mycket finns det i ditt liv som folk faktiskt skulle betala pengar för att få läsa om?” Bamse: ”Du! Om du tror att jag bara äter dunderhonung och leker med små barn hela dagarna tror du fel! Jag lever hårt ska du veta! Som vilken kändis som helst!”

Jag: ”Okej… Jaha, hur ”hårt” snackar vi då?” Bamse: ”Ja… En gång kom det fram en kille och frågade om jag ville ha en cigarett.” Jag: ”Mhm?” Bamse: ”Ja. Men jag sade nej.” Jag: ”Var det allt?” Bamse: ”Ja.” Jag: (Lång suck) ”Bamse, för i helvete. Det finns My little ponies som lever mer hardcore än du. Fan, jag har sett Pingu dra en halvmeters lina kokain på en strippklubb, kom igen!” Bamse: ”Men… jag har ju inte sagt allt än.” Jag: ”Okej, vad är det värsta du någonsin gjort?” Bamse: ”Det vågar du inte ens höra!” Jag: ”Hit me, bitch!” Bamse: ”_______________” Jag: ”… … …? Vad fan? Vad säger du, människa?”

Bamse: ”Jag är en björn.” Jag: ”Jag vet! Men vad fan… Kom igen! Vet du hur äckligt det där var? Vad är det för fel på dig? Alltså… Kom igen! Vad fan… Fan, Bamse!” Bamse: ”Jaha, nu är jag visst inte så töntig längre. Mes!” Jag: ”Men… tyst. Du är töntig men… Kom igen du kan inte mena allvar, vet du ens hur man gör det där? Var, hur, vem hade du pratat med för att… Vad i helvete???” Bamse: ”Jag ringer någon annan. Någon som har lite stake i sig!”

Jävla Bamse.

Ludie

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela