ludienyberg

Activia-reklamen

Publicerad 2009-12-11 00:48:01 i Allmänt,

Gnääääääääääääääääll. Det är ju så roligt att gnälla lite ibland också. Dagens offer är reklamen för en yoghurt som heter Activia. Jag hatar den reklamen. Jag hatar många reklamer men särskilt den här. Nu ska jag beskriva den:

Det är två kvinnor i 35-årsåldern som sitter på en strand. Den ena reser sig upp och frågar den andre ”ska du med och ta ett dop?” Den andre svarar ”nej. Jag har ingen riktig lust. Min mage känns lite uppblåst.” Den förste nickar igenkännande (det här är ju ett problem som alla i kvinnor i vår ålder dras med!) och säger ”du, sådär kunde jag också känna. Men nu har jag börjat äta Activia. Så nu är det mycket bättre.” Hon plockar fram en Activia och ger den till väninnan som en sekund senare har öppnat den och ätit av den med skeden hon trollat fram från ingenstans. Så säger hon ”den är ju RIKTIGT god!” Sedan får man se den ena kvinnan ute på joggingtur. Den andre är också ute på joggingtur för det här är ju två sportiga damer som springer tvåmilsrundor varje dag. Det är klart man är hälsosam när man äter en nyttig yoghurt som Activia, då tillhör man de allra sundaste människorna som motionerar dagarna i ända och aldrig förtär onyttigheter som godis och alkohol och sånt, nej då. I alla fall, hon springer ikapp kompisen och säger ”du, tack för tipset om Activia. Det hjälpte verkligen!”

Okej… ”Nej, jag har ingen riktig lust. Min mage känns lite uppblåst.” Har det någon gång i världshistorien funnits en människa som någonsin känt sig det minsta handikappad på grund av att dennes mage känts ”lite uppblåst”? Som att det vore ett tillstånd. Som att man kan vakna på morgonen och känna ”oj, min mage känns lite uppblåst. Bäst jag ringer och sjukanmäler mig” En fotbollsspelare skippar semifinalen i Champions League. Orsak: hans mage känns lite uppblåst. Läkaren har förbjudit honom att spela. ”Tyvärr, jag kan inte hänga med till Gröna lund. Det vore skitkul men min mage känns lite uppblåst” Kom igen! Idioten har först gått med på att åka till stranden, bytt om till badkläder, blir erbjuden att ta en simtur i 25-gradigt vatten (sportig som hon är!) men avböjer för hennes mage känns lite uppblåst. Ja, om det nu är så farligt kanske du skulle stannat hemma?

Aaarghhh…! Som att det inte räckte redan så är skådisarna värdelösa. Dessutom, hur många ser den där reklamen och tänker ”Ja! Äntligen en yoghurt mot uppblåsta magar! Precis vad jag behöver! Min lite uppblåsta mage förstör ju hela min vardag så Activia är ju en skänk från ovan!” Det kan inte vara många…

Ludie

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela