ludienyberg

Livets mysterier

Publicerad 2009-08-15 02:50:13 i Allmänt,

Vi visste ni att livet är otroligt farligt? Ingen har överlevt! Haha... ha... Man snappar upp lite lustigheter då och då. Livets mysterier är dagens ämne. Eller vi får se hur många jag lyckas krafsa ned och vad jag sedan kan ge för svar på dem.


Mysterium nr 1, Aladin-askar: Oh, öppnar stenhårt. Den här har jag undrat över sedan jag gick i blöjor. Aladin-askar innehåller små chokladpraliner. De flesta oerhört goda. Men sedan finns det de som ingen, jag menar det, ingen utom min morsa, som gillar. Jag snackar såklart om romrussin, ägglikör och körsbär i likör. Varför har de dessa i askarna? "Jamen, det är ju möjligheten att välja som är bra". Alla gör ju samma val! Gräddnougat eller romrussin? Hmm... Det är inget val! Det är sunt förnuft! De där äckliga äter man enbart när man tävlar eller har förlorat ett vad.


Mysterium nr 2, gatuvåldet: Kan folk inte bara sluta? Det finns ju de som går ut på stan enbart i syfte att bråka. De går fram till någon helt okänd person och säger "din mamma är så fet att hon svettas bearnaisesås" och bråket är ett faktum. Sedan kan man ju bli rånad. "Titta, där går en kille som säkert har en jävligt snygg mobil. Vi har ju inga inkomstkällor eller liv eller framtid så kom igen, vi spöar skiten ur honom, tar hans mobil, spöar skiten ur honom igen bara för han ska fatta att han inte ska mucka med oss, sen sticker vi." Varför?


Mysterium nr 3, dubbla negationer: I don´t have no money. Snälla, vem införde detta system? Han/hon/det måste ha fått betyget DÄSJDABIGIRFABHDDÄ (Du är så jävla dålig att betyget IG inte räcker för att beskriva hur dålig du är) i betyg i engelska. Systemet håller ju inte ens! Om man skulle översätta den första meningen rakt av blir det ju "jag har inte inga pengar", vilket i rimlighetens namn måste betyda att man HAR pengar! Gaaaaah! Jävla amerikaner!


Mysterium nr 4, utomjordiskt liv: Finns det liv på andra planteter? Svar: ja. Jag skulle nog kunna slå vad en rätt fläskig summa att svaret är ja. Varför skulle det inte finnas? Tänk så sjukt många planeter det lär finnas bara i vårt kvarter i Vintergatan. Och ännu fler i hela. Och en sjuk massa fler i alla mriljabarder galaxer i universum. Varför skulle det inte finnas liv på en enda av dem?


En kille slår ned en annan, snor hans Aladin-ask och går sedan och käkar. Han tittar upp i himmelen och gurglar genom alla mixade Aladin-praliner, exklusive de äckliga,: there aint no aliens up there, man!

Livets mysterier i ett nötskal.


Ludie

Kommentarer

Postat av: Alex

Publicerad 2009-08-15 11:19:00

Håller med om det där med dubbla negationer till 100%! det är det dummaste som någonsin uppfunnits! I ain't never heard anything more stupid!

Postat av: Elin

Publicerad 2009-08-15 12:53:19

Klockren slutpoäng :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela