ludienyberg

Fest i Mumindalen

Publicerad 2009-08-26 18:57:30 i Allmänt,

Det är festmiddag i Muminhuset och alla är där. Stämningen är på topp. Muminpappan: "Ja, välkomna alla. Det är bara att hugga in" Snorken: "Vad bjuds det på?" Muminmamman: "Det är en grillad gås med sås. Så nu ska vi smörja vårt krås." Lilla My: "Men snälla" Hemulen: "Jaha, Mumin. Hur går det med studierna?" Mumin: "Äh, jag skolkar jämt och tar droger" Snorkfröken: "Sådär säger du bara för att låta cool inför mig" Snusmumriken: "Oooh! Mumin and Snorkfröken sitting in a tree. K-I..." Mumin: "Jag är inte alls kär i Snorkfröken!" Totiki: "Mumin, det är inget fel med..." Mumin: "Var fan fick du luft ifrån?!" Snorken: "Okej, om nu Mumin inte vågar dela med sig av sina känslor så kanske vi kunde gå vidare med herr Vodka"


Snorken dänger en flaska Absolut Peach i bordet. Snusmumriken: "Jag vet inte Snorken. Det gick inget vidare förra gången du och herr Vodka umgicks. Det slutade med att du spydde i ugnen" Snorken: "Toaletten var upptagen." Snusmumriken: "Just ja, du friade till Mymlan också" Hemulen: "Vad i helvete! Gjorde han?" Snorken: "Vad blir du så upprörd för? Ah, I get the picture. Du är också kåt på..." Muminpappan: Men för i helvete! Det finns minderåriga här! Försök hålla språket något sånär civiliserat! Ni två, Hemulen och Snorken, är båda förtjusta i Mymlan. Så uttrycker vi oss här. Lilla My: "Vad fan! Min syrra!" Hemulen: "Ja men kom igen, hon är riktigt het" Lilla My: "Eh... Jag är inte så incestuös av mig som du tror." Muminmamman: "Men Gud, så trevligt vi har det!!" Mumin: "Vad är incestuös?"


Kvällen går och vätskenivån i Snorkens Absolut Peach flyttar sig kritiskt nedåt. Snorken: "Är jag ensam om att inte tycka om Sniff?" Sniff: "Vad har jag gjort dig?" Snorken: "Jamen, du tror att du är så förbannat bra på allting. Dessutom tycker jag du kastar jävligt konstiga blickar på Snorkfröken. Du ska ge fan i min lilla snuttegumma! Om det är nån som får tafsa på henne så är det Mumin. Mumin, you have my blessing! Snusmumriken: "Okej, du har fått för mycket. Kan nån köra hem den här spritorgien?" Hemulen leder ut Snorken och kör iväg.

Snusmumriken: "Shit. Nu kanske han slår ihjäl Snorken för det där med Mymlan." Mumin: "Mymlan är söt" Lilla My: "Okej... Ett ord till om min syrra och jag bränner ned era hus!" Snorkfröken: "Jaha Mumin. Det är så det ligger till. We are so over, fucko!" Snorkfröken stormar ut. Mumin: "Men stumpan, vi kan väl prata om det? Vad fan, Sniff! Nu tog den sista colan!" Muminpappan: "Men vad fan, Mumin! Sluta svär för helvete!! Vem fan har lärt dig sådant språk?" Snusmumriken: "Hm... Ja, det kan man sannerligen fråga sig."

Kvällen slutar inte lika vackert som den började en kvart tidigare. Jag tror vi lämnar Mumindalen här.

Ludie

Kommentarer

Postat av: Ellie

Publicerad 2009-09-05 22:05:01

Jag kräver en uppföljare! :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela