ludienyberg

Viktig uppfinning

Publicerad 2009-04-22 18:23:50 i Allmänt,

Det var en dag på stenåldern. En man vid namn Ughahh satt och försökte göra upp eld genom att knacka två stenar mot varandra. Då kommer en annan man, Ugeha, förbi. Han skrattar åt Ughahh.

- Ha! Går det bra eller?
- Käften.
- Du ser ganska efterbliven ut när du gör så där.
- Jaså? Jag trodde man såg smart ut när man knackar två stenar mot varandra i flera timmar i sträck! Jag försöker göra upp eld ditt jävla mård-arsel!
- Kom igen... Två stenar? Herregud, vår stam hade kommit längre i utvecklingen om det inte var för dig. Du gör oss dummare genom att bara finnas.
- Och vad har du åstadkommit sedan du föddes?! Du får en död, utsmetad fjäril att verka smart!

Ugeha fnyser och hämtar sin senaste uppfinning. En pinne.
- Oj, förlåt, Ugeha. Du är visst rätt smart ändå. Du har uppfunnit en JÄVLA PINNJÄVEL! VA FAN GÅR DU PÅ?!!!!!
- Jag har faktiskt upptäckt att pinnar kan användas till en hel del. Till exempel att jaga. Man kan slå ihjäl smådjur med den. Man kan vässa den och vips, så har man ett spjut. Oj då, Ughahh! Jag har tydligen ett visst övertag i vår smarthets-duell!
- Så fort jag bara har fått igång elden har jag vunnit. Det tar bara lite tid!
- Jag skulle kunna uppfinna nåt som gör att det går fortare. Om jag nu ska vara shysst och hjälpa dig.

Och det gjorde Ugeha. Han jobbade i flera dagar och till slut hade han lyckats. Med den nya uppfinningen gick allting snabbare.

Och så uppstod bredbandet.

Ludie

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela