ludienyberg

Prinsessan Madeleines unge

Publicerad 2013-09-03 11:15:39 i Allmänt,

Prinsessan Madeleine har en fucking bulle i ugnen!!! Jag fick såklart uppdraget att döpa ungen. Jag kom till slottet och hela kungafamiljen väntade mig. En röd matta rullades ut och åttahundra trumpeter trumpetade när jag steg ur limousinen. Jag eskorterades in i slottet av kungen själv. Kungen: "Mycket angenämt att ha er här, herr Nyberg." Jag: "Det äro väl klart? Hur i Gudanådens namn skulle ni annars få ett namn till detta nya lilla kungliga barn? Detta lilla barn. BARN!!!!!!!!" Kungen: "TYST!!!!!!! Ja, det skulle vara svårt utan dig. Har du kommit fram till något namn än?" Jag: "Joppe." Kungen: "MEH, JOPPE????!!!!!" Jag: "JA, JOPPE!!!!!" Kungen: "Vad fan, om det blir en flicka då?" Jag: "Ah, fuck, jag har inte tänkt så långt." Kungen: "Jaha okej. Du glömde den lilla detaljen att det finns två kön. Ett flicknamn brukar vara något av en obligatorisk backup plan!" Jag: "Jomen, okej. Blir det en flicka så skall detta lilla flickebarn, med stöd av den allsmäktige Gud, heta... Joppeprissa." Kungen: "Så gulligt!" Jag: "Visst är det?" Kungen: "NEJ!!!!!!!!!!!"
 
Madeleine och Chris kom fram. Jag: "Men tjena, Madde, fan, hur ä're?!" Madde: "Vad skolo vårt barn heta mån troooooooooooooooooooooooooo????" Jag: "Pojke - Joppe. Flicka - Joppeprissa." Chris: "Meh, vad fult!" Jag: "DU ÄR FUL!!!!" Jag och Chris började slåss. Kungen: "MEN TA DET UTE PÅ PARKERINGEN FÖR HELVETE, INTE HÄR!!!!!" Madde: "Men fader! Inte skall man väl slåss över huvud taget när man äro av kunglig börd?!" Kungen: "Han äro inte av kunglig börd." Jag: "Nej, han äro inte av kunglig börd." Vi fortsatte slåss. Victoria: "Men ni kan väl åtminstone skona Estelle från detta vanvett!?" Estelle: "Gaga." Victoria: "TYST, ESTELLE!!!!! TITTA, NU HAR NI LÄRT HENNE FULA ORD!!!!!" Jag: "Men fan, jag har väl för helvete inte svurit en en jävla gångjävel? Oj, jag menar... Gud i himmelen..." Chris: "Snälla, ge vår unge ett namn och dra." Jag: "Eh... Konrad eller... Konradprissa!" Alla, inklusive hästen där utanför: "GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"
 
Ludie

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela