ludienyberg

Hen

Publicerad 2013-09-06 21:27:39 i Allmänt,

Jag använder inte ordet "hen".
 
långt hann jag med det inlägget, sedan började telefonen ringa och molotovcocktails flyga in genom fönstrena. Jag tittade ut och såg hela jävla Kalmar stå där med hötjugor och facklor. Stadens puckelrygg, som bor i slottstornet, stod där med en hink tjära och en säck fjädrar. Alla skrek hemska okvädingsord så högt att fradgan bara stänkte fram mellan tänderna. Jag: "Okej... Något säger mig att ett visst missnöje råder bland er alla." Kalmarit #1: "Vad har du emot ordet hen, ditt arsel??!!!!" Jag: "Jag... typ bara använder det inte." Kalmarit #2: "MEH!!!!!! Din gammalmodiga faan!!! Du är bara rädd för allt som är nytt!" Jag: "Tydligen." Kalmarit #2: "Meh, tyst!!! Varför kan du inte bara acceptera att ett nytt ord har entrat det svenska språket?!" Jag: "Det gör jag. Jag bara väljer att inte använda det. Om någon person identifierar sig som en hen, då måste man ju självklart respektera det. Men hittills har jag inte träffat en sådan person."
 
En liten femårig tjej kastade ett äpple på mig. Lilltjejen: "Buuuu!!!!!!" Alla skrek medhållande. Jag: "Vad fan, fucking, hon kastade ett äpple!" Kalmarit #3: "Du menar hen kastade! Varför ska man göra skillnad på könen?! 'För att man alltid gjort det'? Var det det du skulle säga?" Jag: "Ja." Kalmarit #3: "Jävla farfar som vägrar anpassa sig till den nya tiden!" Jag: "Lyssna, jag tycker ordet hen som sagt passar bra för folk som vill bli kallade det. Även i situationer där man inte vet om en person i en viss post, till exempel en ny chef, är man eller kvinna. Då kan man säga typ 'hoppas hen är bra, den nya chefen'. Även i böcker där man skriver till exempel 'i det här läget kan han eller hon göra så här'. Då kunde man skriva hen i stället för att spara bläck. Ser ni? Lite accepterande är jag väl allt? Nu tycker jag vi går till KM och dricker öl, allesammans!" Någon kastade en hötjuga i benet på mig. Jag: "AJ!!! Jesus!" Kalmarit #4: "DU ÄR GAMMALMODIG!" Jag: "Ja, det har börjat sjunka in faktiskt, tack." Kalmarit #3: "Börja använda hen!!!! Annars hänger vi dig på Stortorget!" Jag: "Okej. Hen... ke Larsson! BAHAHAHHAHAHAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!" Folkmassan: "GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"
 
Ludie

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela