ludienyberg

Dikt om mig

Publicerad 2013-09-26 23:46:00 i Allmänt,

Jag vaknade runt klockan 01.22
Med huvudvärk som jag ofta kan få
Jag gick ut i köket på darriga ben
Drack ett glas vatten och tog en Ipren
Jag kände mig ängslig, kände mig fången
Svettades ymnigt. Gick ut på balkongen
Jag struntade i alla dem som jag störde
Utan skrek så att hela Norrliden hörde
"Varför ska just jag finnas till?
Jag känner mig som ett knippe med dill!"
Gud talade. Här är vad han sade:
"Men Ludvig, för faan, hur ska du ha det?"
Jag sade: "Det här är min bitterhetsdemo!"
Gud sade: "Nej, du är en wannabe-emo
Och 'knippe med dill'? Kan man va stördare?
Jag sade: "Tyst, miffo, det rimmade
Jag kan massa rim. Säkert en miljard!"
Gud sade: "Oj, imponerande. Retard"
Jag bad Gud att ta sig där solen inte skiner
Gick in och drog för nästan alla gardiner
Jag suckade åt Guds omogna sätt
La mig i sängen och somnade lätt
 
Ludie
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela