ludienyberg

Det sjunde inseglet

Publicerad 2013-09-18 20:16:35 i Allmänt,

Riddaren Antonius Block låg och sov på en stenig strand där ingen människa skulle kunna sova ens under inverkan av kloroform. Han vaknade snart av att en plötslig kyla slöt sig om honom likt en hand runt ett svärdshandtag. Han satte sig upp, undrandes vartifrån detta obehag kommit. Han höjde blicken. En person i svart kåpa stod där. Block: "Vem är du?" Döden: "Jag är Döden." Jag kom. Jag: "Tjenifinixen, Schifen!" Block: "Och vem är du?" Jag: "Jag är Ludvig, sörrö!" Döden: "Ville du något särskilt? Jag har lite business att ta upp med Antonius här." Jag: "Jag har kommit just för att skydda honom från dina business! Antonius, den här mannen vill dig mycket illa!" Block: "Ja, jag liksom förstod det. Döden har en irriterande ovana att vilja folk illa." Jag: "Jamen, spring då." Döden: "Mig springer minsann ingen ifrån! Moooooooahahahahahaha!!!!!!!!!!!!!!!!!" Block: "Precis. Det är lika bra att jag accepterar mitt öde."
 
Jag: "Men du, Döden! Du spelar schack, inte sant?" Döden: "Jo." Jag bankade skiten ur Döden med ett schackbräde. Jag: "SPRING, ANTONIUS!!!!!!!!!!!!! SÅ FORT DINA JÄVLA BEN BÄR DIG!!!!!!!!!!!" Vi sprang utav bara helvete uppför backen. Jag kastade en blick över axeln och såg till min fasa att Döden redan kommit på fötter och sprang efter oss. Jag: "Upp i trädet!" Vi klättrade upp i ett träd. Döden ställde sig nedanför. Jag: "Men sluta! Det är inget kul!" Döden: "Jag är efter riddarjäveln, inte dig! Varför lägger du dig i?!" Jag: "Jag är faktiskt en barmhärtig! HÄRTIG!!!!!!! Ser jag någon som står på ondskans rand så hjälper jag denne vad som än krävs!" Döden började hugga ned trädet med sin lie. Block: "Kanske är lika bra att jag ger mig?" Jag: "GER DU DIG SÅ DÖDAR JAG DIG!!!!!!!" Block: "Vad tjänar du på det? Utgången blir ju densamma!" Döden: "TIMBER!!!!!!" Trädet föll. Jag och Block: "BAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!" Vi slog i marken med en duns. Jag: "Aj, jag gjorde mig faktiskt illa! Ähääääääääääääääääää!!!!!!!!!!!!!!!!!!" Döden tog Block och drog. Jag: "Fan."
 
Ludie

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela