ludienyberg

Skandalen

Publicerad 2013-10-03 23:05:20 i Allmänt,

Jag vaknade till en förändrad värld. Det visste jag ju såklart inte på en gång. Men snart skulle jag få veta. Jag drog upp persiennerna. Och såg kaos. Hela Kalmar var en stridszon. Militärfordon åkte längs gatorna och folkmassor evakuerades ut ur staden i långa led. Jag klädde mig snabbt och sprang ned, ut på gatan. Jag skyndade fram till en militär som stod och manade på civila att röra sig framåt. Jag: "Vad är det som händer? Har Ryssland påbörjat en attack trots allt?" Militär: "Va? Nej, har du inte hört?" Jag: "Nej, jag har varit dränkt i plugg." Militär: "Hela världen har utlyst undantagstillstånd! Till och med Nordkorea för sin befolkning till skyddsrum och militärbaser!" Jag: "Men varför? Vad är det som har hänt? Har utomjordingar invaderat?" Militär: "Nej... Miley Cyrus... var naken i sin nya musikvideo." Jag: "Heh?" Militär: "Jag tror du hörde. De kallar det den största skandalen i mannafuckingminne!" Jag: "Aha... Jag kallar det kvinnliga artisters sätt att hålla sig kvar i branschen."
 
Militär: "Meh hallå, det där var faktiskt sexistiskt!!!" Jag: "Okej, förlåt. Kvinnliga artister brukar inte alls visa sig avklädda i några som helst sammanhang. De visar sig avklädda i exakt samma utsträckning som manliga artister gör." En annan militär kom fram till den första. Militär #2: "Sir! Jag har fått oroväckande nyheter från president Obama! Tydligen har Miley Cyrus... visat sig avklädd PÅ EN SCEN!!!" Militär: "VA???!!!!" Militär #2: "JA!!! HENNES URRINGNING VAR JÄTTEDJUP!!!" Militär: "VI KOMMER ALLA ATT DÖ!!!!!!!!!!!" Militär #2: "BAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!" Jag: "Jag går och lägger mig igen, hejdå." Militär: "Hur fan kan du tänka på sömn i dessa undergångens tider??!!" En till militär kom. Militär #3: "Sir! Det blir bara etter värre! Nu har Miley Cyrus skymtats på stan iförd en topp... UTAN AXELBAND!!!! GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!" Jag öppnade mitt fönster. Jag: "MEN KAN NI HÅLLA KÄFTEN, JAG FÖRSÖKER SOVA!!!!!" Militär: "MEH, SOV INTE!!!!!!!!!!!!!" Jag: "GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!"
 
Ludie

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela